O Carte d’Or

Nazwa

Carte d'Or w języku francuskim oznacza "Złotą kartę".

 

Historia

W maju 1977 roku firma Unilever przejęła Motta France - włoską spółkę będącą we Francji na 3.  miejscu pod względem produkcji lodów. Rok później pod marką Carte d'Or pojawiła się gama pierwszych  5 smaków lodów familijnych w 2-litrowych pojemnikach.

W 1979 r. Carte d'Or osiągnął pierwsze sukcesy ze sprzedażą 728,000 litrów, co stanowiło ponad 5% całkowitej sprzedaży lodów  Unilever. W 1982 roku Carte d'Or wprowadził format litrowy opakowań, a sześć lat później zmienił mechanizm zamykania pojemników zapewniając ich nienaruszalność i higienę. W 1987 Carte d'Or posiadał już gamę 25 oryginalnych smaków dostępnych w opakowaniach 2-litrowych i 22 smaków w pojemnikach 1-litrowych.  W 1995 roku marka pojawiła się w Europie Środkowej i Wschodniej i natychmiast stała się punktem odniesienia dla jakości i smaku lodów familijnych. Na początku lody Carte d’Or w tym rejonie dostępne były w 0,5-litrowych  opakowaniach prostokątnych. W 1999 roku zostały wprowadzone owalne opakowania, w 2001 roku premierę miała linia lodów deserowych–  warianty z sosami, dodatkami i polewami. Wyróżniały je owalne, przezroczyste opakowania i były one pierwszymi tego typu opakowaniami lodów na rynku. W 2004 roku Carte d'Or zrobił kolejny krok w kierunku bardziej wyrafinowanego smaku i jakości poprzez dobór składników z krajów słynących z ich produkcji. I tak, wanilia używana do produkcji lodów Carte d’Or pochodzi z upraw z Madagaskaru, kakao – z Ekwadoru, kawa – z Kolumbii, a czekolada – produkowana jest w Belgii.,. W ciągu kolejnych kilku lat marka wprowadziła nowe smaki, do najbardziej popularnych w Polsce należą Tiramisu, Bakalia oraz Caffe Latte.

 

Kalendarz Europy Środkowo-Wschodniej

 

1992: Rozpoczęcie sprzedaży lodów kulkowych Carte d’Or  w 12 smakach na Węgrzech , następnie w Czechach, na Słowacji, w Polsce (2010 rok).

 

1995: Rozpoczęcie dystrybucji lodów w pudełkach pod marką Carte d’Or w trzech podstawowych smakach. 1999: Premiera charakterystycznego, owalnego pudełka.

 

2002: Wprowadzenie pierwszych 4 dedykowanych smaków linii deserowej.

 

2004: Premiera wariantów sorbetowych.

 

2006: Wprowadzenie gamy Gerbeaud we współpracy ze słynną siecią Gerbeaud na Węgrzech.

 

2011: Premiera opakowań 450 ml.

 

Reklama / Działania reklamowe

Pierwszy użyty w historii marki Carte d’Or slogan brzmiał “La qualite qui fait la difference” (“Jakość, która stanowi różnicę”). Był on używany od początku istnienia marki, aż do początku lat 90tych. . Przed rokiem 1982 jedyną formą komunikacji była reklama drukowana oraz ulotki. Następnie w 1984 roku marka Carte d’Or zaczęła prowadzić kampanie prasowe w magazynach. W tym samym roku pojawiła się również pierwsza reklama telewizyjna lodów Carte d’Or. Obecny slogan marki to “Zaczaruj 1001 wieczorów z Carte d’Or”.

 

Carte d’Or Cafe

Carte d’Or posiada stacjonarne kawiarnie pod marką Carte d’Or Cafe, mieszczące się głównie w centrach handlowych. Carte d’Or Cafe oferuje szeroki wybór lodów, kaw i deserów. Oprócz tego, istnieją również punkty sprzedające lody sezonowo (centra rozrywki, zoo, lotniska, ośrodki wypoczynkowe nad morzem oraz jeziorami, miejscowości turystyczne, itp.).

ZACZARUJ 1001 WIECZORÓW Z CARTE D'OR

Dodaj przepis
Dodaj pomysł